به نظر می رسد که بزرگ ترین برندهای تولیدکننده اسمارت فون در چین، نقشه های بزرگی برای بازارهای آن سوی آب ها دارند
پیش از هر چیز، با کمپانی شیائومی آغاز می کنیم که قصد دارد بیش از پیش بر بازار هند متمرکز باشد و در کنار آن از ظرفیت سایر بازارهای نوظهور نیز برای رسیدن به هدف گذاری خود، یعنی عرضه ۱۲۵ الی ۱۵۰ میلیون دستگاه در سال بهره گیرد. از طرف دیگر، شیائومی چند دیوایس پریمیوم در دستور کار دارد که امیدوار است به کمک آنها، جلوه بهتری به برند خود ببخشد.

به نظر می رسد که بزرگ ترین برندهای تولیدکننده اسمارت فون در چین، نقشه های بزرگی برای بازارهای آن سوی آب ها دارند. در حالی که تلاش هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده موبایل های هوشمند جهان بر کسی پوشیده نیست، برندهایی مانند اوپو، ویوو و شیائومی هم در پی افزایش عرضه دیوایس های خود هستند. بنا به گفته منابع مطلع، تمام این کمپانی ها، بازارهای آن سوی آب ها را فاکتوری کلیدی در استراتژی رشد خود طی سال ۲۰۱۸ تلقی می کنند.

بعد از این نوبت به اوپو و ویوو می رسد که اخیراً با سرعت کمی دچار رشد شده اند. برای تغییر وضعیت کنونی، هر دو کمپانی بر بازارهای نوظهور متمرکز بوده و در سه ماهه دوم ۲۰۱۸، چند موبایل اقتصادی و مبتنی بر هوش مصنوعی به دست مشتریان خود خواهند رساند.

در نهایت نیز نوبت به هواوی می رسد که در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۵۳ میلیون دستگاه عرضه کرد و از این منظر، یک قدم از اپل عقب ماند. به گفته منابع داخلی، هواوی برای عرضه ۲۰۰ میلیون اسمارت فون در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی کرده و بعد از آن، تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا از اپل پیشی بگیرد. گفتنی است که پرچمدار تازه معرفی شده P20 قرار است نقشی اساسی در جلب توجه مشتریان جدید ایفا کند.

متاسفانه برای هواوی، این کمپانی اخیراً با مشکلی بزرگ در خاک ایالات متحده مواجه شده و فشار سیاسی سبب شد تا قرارداد همکاری اش با دو اپراتور بزرگ این کشور لغو شود. بدون دسترسی آسان به مشتریان آمریکایی، باید دید که این کمپانی چینی تا چه حد در رسیدن به هدف گذاری خود موفق خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *